Цитата:
Хто сказав, що джерелом стерео-програм є лише FM-тюнер? Уже 3 роки кияни і трохи менше – жителі Дніпропетровська можуть насолоджуватися стереофонічним телевізійним віщанням, завдяки Першому Всеукраїнському музичному каналові М1.
Приймати стерео можуть усі власники телевізорів і відеомагнітофонів, обладнаних системою NICAM. Ми звернулися до генерального продюсера каналу Валентина Коваля з проханням розповісти про перспективи віщання в стерео-режимі на території України.
В.К. Світова практика така, що більшість каналів віщають у стерео. Що стосується музичних, то це і поготів, на Заході не можуть собі уявити, щоб музичні канали транслювали моно-звук. Правда, у Європі найбільш поширеним є стандарт віщання PAL, що дозволяє включати в сигнал і цифровий стереозвук, а в Україні ми – поки єдині, хто віщає в цьому стандарті. У Києві і Дніпропетровську в нас уже не перший рік працюють стерео-декодери, і мешканці цих міст, у яких телевізори або відеомагнітофони мають декодери NICAM, приймають стерео-сигнал. З вересня 2005 р. ми запустили стерео-віщання у Львові, Одесі, Запоріжжі, Донецьку і Харкові.
Наскільки стерео-віщання технічно складніше монофонічного?
В.К. По-перше, для організації стерео-віщання необхідні зовсім інші навички в звукорежисерів. По-друге, особлива уважність і знання законів стерео людьми, що монтують програми. По-третє, при цьому потрібні матеріальні витрати на фактично подвоєний звуковий тракт на каналі, спеціальні контрольно-вимірювальні прилади і стерео-декодери для передавачів.
Техніку можна купити за гроші, але монтаж програм зі стереозвуком вимагає високої кваліфікації. Наші співробітники знають закони стерео і вміють з ним працювати. Причому не тільки з музикою, що ми одержуємо від рекордингових компаній: наші власні програми теж створюються зі стереозвуком.
Чи зберігається стереозвук при трансляції в кабелі?
В.К. Не завжди. Це залежить від декількох факторів. Якщо кабельний оператор бере сигнал із супутника, то (незважаючи на те, що на супутнику – стерео) швидше за все, звук буде монофонічним, інакше кабельний оператор повинен самостійно кодувати стереозвук, як це в Києві робить «Воля-кабель». Правда, це вимагає додаткових витрат. Якщо сигнал береться з ефіру в зоні дії передавача зі стерео-декодером, то в більшості випадків це кодування зберігається, хоча й не завжди, проте звинувачувати в цьому кабельного оператора не можна – різні технології перетворення сигналу в кабелі абсолютно легальні і можливі, віднесемо це питання до категорії везіння…
Довідка: стандарт кодування стерео-сигналу NICAM (повна назва NICAM 728) – найбільш розповсюджений і використовується більш, ніж у 70 країнах світу. Це єдиний стандарт, прийнятий у Європі (крім Німеччини, де разом з цим використовується аналоговий стандарт А2). Він був розроблений у 1980 році Центром Досліджень Би-Би-Си, і був уперше використаний у 1986 році під час трансляції концертної програми "First Night of the Proms". З цього часу він був трохи перероблений для використання із системами телевізійного віщання, що поширені в Європі. Особливий алгоритм кодування дозволяє одержувати якість, порівнянна і навіть перевищуюча якість запису Audio CD.
Жители Львова, Одессы, Запорожья, Донецка и Харкова - проверьте есть ли у вас стереозвучание??
И вообще где какие каналы принимаються в стерео?....пишите<br> <BR> <br> <hr> <small> <small> <B>Spam Filter </b>: 0 </small> </small>
_________________
http://www.ukrtvr.org - Эфирное теле и радиовещание Украины