Витяг зізвіту слідчої комісії ВРУ.
Показовим в цьому плані є ліцензування АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (телеканал "Інтер"). 19 вересня 2001 року Національна рада прийняла рішення №316, згідно якого АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" вважається "переможцем конкурсного відбору на право користування 3-м загальнонаціональним телевізійним каналом мовлення (УТ-3) для трансляції телепередач на територію України, обсягом мовлення 20 год/добу, за винятком частот, на яких ведуть мовлення обсягом більше 4-х годин на добу інші ТРО згідно з діючими ліцензіями Національної ради". Пунктом 3 цього рішення Національна рада затвердила ліцензійні зобов'язання, взяті ТРО під час конкурсного відбору: "збереження на рік з моменту прийняття даного рішення обсягів та часу мовлення телерадіоорганізацій - власників ліцензій на право користування частотами мережі УТ-3, виданих Національною радою протягом 1995-99 років.
В той же день, 19 вересня 2002 року Національна рада прийняла рішення №375 про видачу "ліцензії АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація", м. Київ, на право користування 3-ім загальнонаціональним телевізійним каналом мовлення (УТ-3), призначеного для трансляції телепередач на територію України, обсягом мовлення 20 год/добу".
Звертає на себе увагу факт, що базовий пункт 1 рішення № 316 не кореспондується з пунктом 1 рішенні №375. Національна рада, приймаючи рішення про видачу ліцензії, вилучила слова: "за винятком частот, на яких ведуть мовлення обсягом більше 4-х годин на добу інші ТРО згідно з діючими ліцензіями Національної ради". Окрім цього, всупереч рішенню про визначення переможця конкурсу, а також практиці виходу програм обласних державних телерадіоорганізацій в часовий період 18.00-19.30, 11 грудня 2001 року Національна рада прийняла рішення №1106 яким було затверджено сітку мовлення АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" з часовим діапазоном мовлення: щодня з 06.00 до 02.00 год.
Разом з тим, видаючи ліцензію АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" 23 жовтня 2001 року, у бланку ліцензії №0077 є невідповідності з заявами телекомпанії про участь у конкурсі від 21.06.2001 р. (вх№9/124-к4) та про видачу ліцензії від 18.09.2001 року (№9/11-4). Зокрема, у вищеназваних заявах в частині спосіб розповсюдження, зазначено: "ефірний, ефірно-кабельний, кабельний, супутниковий", натомість, у відповідній частині ліцензії № 0077 від 23.10.2001року вказано: "ефірний, ефірно-кабельний, кабельний, супутниковий, Інтернет". Також, частково не відповідає програмна концепція, подана телеорганізацією (вих. №5557 від 25.09.01р.), додатку №2 виданої ліцензії. Зокрема, пункт "вітчизняних програм" у заяві зазначено - 13 годин на добу, у ліцензії - 13 годин 32 хвилини.
Крім цього, незважаючи на те, що у вище означених заявах в частині "вид мовлення" телерадіоорганізація вказала: "телевізійне, телетекст" та згідно частини 10 статті 14 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", де зазначено, що: "У ліцензії вказуються дані, які містяться у заяві про її видачу…" Національна рада 23.10.2001 року, в день видачі ліцензії, прийняла рішення №494, яким вносить: "в ліцензію НР №0077 АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (ІНТЕР), м. Київ: право мовлення телетекстом на 3-му загальнонаціональному каналі мовлення (УТ-3) обсягом 20 годин щодобово".
Слід відзначити, що ліцензування АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (ІНТЕР) відбувалося в атмосфері критики з боку керівників обласних державних телерадіоорганізацій та повного мовчання з боку керівництва Державного комітету інформаційної політики, телебачення і радіомовлення, до відання якого належать обласні державні телерадіокомпанії. З проханням дати пояснення дій Національної ради та обговорити ситуацію звертався і профільний парламентський Комітет. Проте рішення Національної ради про ліцензування АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (ІНТЕР) позбавило законних прав на отримання ліцензії обласні державні телерадіоорганізації на каналі, на якому вони мали пріоритетне право, на повторне отримання ліцензії, а окремі обласні державні телерадіоорганізації було позбавлено права звернутися до Національної ради з заявою про продовження ліцензії на наступний період.
Комісія, аналізуючи ситуацію, дійшла висновку, що під час ліцензування у 2001 році АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (ІНТЕР) в діях Національної ради є ознаки порушення частини 3 статті 12 та частин 7;9 статті 14 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", а також в діях голови Національної ради Б. Холода є ознаки зловживання службовим становищем.
Свідченням такої кваліфікації дій Б.Холода може бути також підписання бланку ліцензії НР №0610 від 25 грудня 2002 року, яка видана АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (ІНТЕР).
11 грудня 2002 року АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" (вх.№9/49-п) звернулася до Національної ради з заявою про переоформлення ліцензії з причини зміни обсягів мовлення. Цього ж дня, 11 грудня 2002 року, Національна рада прийняла рішення №1107, яким вирішила: "Внести зміни до ліцензії АТЗТ "Українська незалежна ТВ-корпорація" ("Інтер") м. Київ №0077 від 23.11.2001 року, зазначивши у ліцензії в графі "періодичність, час та обсяги мовлення" 24 години на добу замість 20 годин на добу". Проте, у бланку ліцензії НР №0610 від 25.12.2002 року, крім зазначених у рішенні Національної ради змін, виявлені зміни у підпункті "б" пункту 4 Додатку №1. Так в названій частині ліцензії НР №0077 від 23.10.2001 року зазначено: "інформаційних - 15%; культурно-просвітницьких - 30%; дитячих - 10%; соціального спрямування - 15%". Натомість у переоформленому бланку ліцензії НР №0610 від 25.12.2002 р. в аналогічній частині зазначено: ""інформаційних - 12,5%; культурно-просвітницьких - 25%; дитячих - 8,3%; соціального спрямування - 12,5%"
|